پاورپوینت آماده بررسی طبقه‌بندي و گياه‌شناسي برنج و اكولــوژي برنــج

مطالب دیگر:
📚عنوان درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی پیدایش روستاها📚عنوان درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی سرودی برای پاکی 📚عنوان درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی درس سرود ملی 📚چگونه توانستم نقش والدین را در موفقیت تحصیلی فرزندانشان بیشتر کنم ؟📚چگونه توانستم مشکل گوشه گیری و خجالتی بودن ( زهرا الف ) را برطرف نمایم ؟📚چگونه توانستم مشکل پرخاشگری دانش آموز پایه چهارم عباس (الف) را کاهش دهم ؟📚طنز در ادبيات فارسي📚چگونه توانستم املای دانش آموزانم را بهبود بخشم ؟📚چگونه توانستم مشكل ناخن جويدن دانش آموز دير آموز (مهسا پ) را برطرف نمايم؟📚چگونه توانستم اضطراب و افسردگي دانش آموز پايه اول (زهرا) را به خاطر جدايي از والدين كم كنم؟📚چگونه توانستم فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی را در دبستان ..... ارتقا بخشم؟📚اقدام پژوهی با موضوع نماز جماعت📚نماز از دیدگاه قرآن📚چگونه توانستم اولیای دانش آموزان را به کمک های داوطلبانه مردمی تشویق نمایم؟📚وضع موجود نظام آموزش و پرورش استثنایی کشور 📚الگوی تدریس درس زیست شناسی📚مشکلات تدریس درس فیزیک📚مشکلات و راه کارهای ادبيات و زبان فارسی در مقطع متوسطه📚تعیین نسبت تربیت اسلامی با ساحت های شش گانه ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی📚تعیین الزامات بر اساس مبانی نظری در زیر نظام های شش گانه سند تحول بنیادین
پاورپوینت آماده بررسی طبقه‌بندي و گياه‌شناسي برنج و اكولــوژي برنــج ,پاورپوینت آماده,تحقیق درسی,پاورپوینت آماده|30008439|zjm
پاورپوینت آماده بررسی طبقه‌بندي و گياه‌شناسي برنج و اكولــوژي برنــج

واژه اكولوژي از ريشه يوناني اُيكوس (Oikos) به معني خانه مشتق شده كه اكولوژي به معني مطالعه و بررسي خانه است و منظور از خانه، كره زمين است.

اكولوژي طبق تعريف هكل قواعدي است كه از واكنش‌هاي متقابل حيوانات و گياهان و محيط غيرحياتي پيرامون آن بحث مي كند.

علمي اكولوژي تاكيد بر مطالعه جنبه‌هاي رفتاري همراه با روابط متقابل اجزاي حياتي و غيرحياتي محيط دارد. اكولوژي گياهي به تاثيري كه شرايط محيطي از جمله نور، حرارت، آب و خاك بر روي رشد گياه مي‌گذارد.

2 3 خصوصيات اكولوژي برنج

برنج محصول عمده مناطق گرمسيري و مرطوب مي‌باشد و در منطقه‌اي كشت مي‌شود كه مقدار بارندگي سالانه حداقل 1000ميليمتر باشد. در عرض‌هاي جغرافيايي حدود 45 درجه نيز محصول خوبي توليد مي‌كند.

نكته قابل توجه اين است كه طبق گزارش‌هاي پژوهشي، برنج مي‌تواند بيشترين عملكرد را در يك آب و هواي مديترانه‌اي و نه در محيطي گرمسيري كه به طور وسيعي كشت مي‌شود، توليد نمايد.

1 2 3 الگوي نمو گياه برنج

برنج تغييرات زيادي را در الگوي نمو از طريق سازگاري به عوامل اقليمي درجه حرارت، عمق غرقاب كردن و طول روز نشان مي‌دهد. سازگاري به عمق غرقاب كردن و درجه كنترل آب باعث ايجاد سه گروه زراعي برنج شده است.

  • برنج آپلند 2) برنج مرطوب كه در آب كمتر از يك متر عمق كشت مي‌شود. 3) برنج آب عميق كه در آب بيش از يك متر عمق كشت مي‌شود.
  • 2 2 3 احتياجات حرارتي

    احتياجات حرارتي برنج بيشتر از غلات سردسيري است و بدين سبب فقط در مناطقي كه ميانگين درجه حرارت در سرتاسر دوره رشد محصول بيش از 20 درجه سانتيگراد باشد، مي‌توان بطور موفقيت‌آميزي اقدام به كشت آن كرد.

    درجه حرارت كمتر از oc17، چند روز قبل از ظهور خوشه، موجب عقيم ماندن بيش از 30% سنبلچه‌ها مي‌گردد.

    كاهش درجات حرارت به پايين‌تر از oc16 در مرحله گلدهي، باعث كاهش شديد عملكرد برنح مي‌گردد.

    كاهش درجات حرارت به به كمتر از 13 12 درجه در مرحله گل دادن، عمل لقاح را بطور كلي از بين مي‌برد.